Mor Carins Ostkaka
Hemsida
Filip Larsson på Mor Carins Ostkaka önskade en e-handelsbaserad hemsida
Om företaget:
Militärt upplevelsemuseum
webbadress:
Geografisk ankarpunkt:
Karlstad
Kort om företaget
Det var i slutet på 1980-talet som idén väcktes att satsa på Mor Carins Ostkaka. Då arbetade Johan Larsson som bagarlärling på Maxi i Kristinehamn. En dag frågade han om han fick låna bageriets ugn för att göra ostkaka.
– Jag tog med mig smeten hemifrån och satte igång, berättar Johan.
Utmaningarna
Logotypen baseras på den tuschförlaga som fanns i en välkomprimerad jpg. Det togs fram många alternativa förslag på logotyp innan vi bestämde att den fick baseras på originalet.
Att koppla ihop Klarna med Shipmondo i woocommerce var en utmaning som var väldigt lärorik.
I och med detta projekt hittades ett otroligt smidigt sätt att frilägga syltburkarna till e-butiken.
Resultat
En lättnavigerad e-handelshemsida där alla viktiga element får plats.
Nu några år efter att sidan blev sjösatt har Mor Carins valt ett annat webbhotell, i och med detta så har layouten fått ett något annorlunda manér med tiden.
Projektsammanfattning
Detta var ett projekt som fick ta tid. Att låta logotypförslagen i den processen landa och kännas av, av varje medlem i företaget, för att sedan sätta ihop helheten bit för bit.
Så här, några år efter projektet så känner jag mig väldigt glad att jag fått gjort denna typ av arbete, att ta fram logotyp och hemsida för en Värmländskt matproducent.